JellyPages.com

Saturday 16 March 2013

1 kerugian bagi aku...

aku terasa rugi 
selama ni aku tak pernah nak ambil tahu tentang sejarah Islam..
siapa sahabat Nabi? 
siapa dia SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH
siapa dia 'SINGA ALLAH'
siapa dia 'PEDANG ALLAH'
siapa dia BILAL BIN RABAH
hanyut aku terus hanyut..
sampai 1 masa uitm ade buat pesta buku..
aku pegi tanpa ade niat nak beli buku gune baucer yg ade..
aku belek2 buku novel..
semue nye aku tak berkenan coz semuanya pasal cinta..
aku dah tahu ending walaupun tak bace mukadimahnye..
sampai 1 kedai aku tertarik dengan satu buku novel tentang sejarah islam..

tengok tajuk je aku da excited nak tahu ape isi dalam buku nie..
tapi malangnye sume kedai yang aku pegi sume da hbs..
bukan rezeki aku untuk beli buku nie..
and then aku tertarik dengan buku ni..
2 buku ni ade dalam koleksi aku sekarang.. 
suke sangat aku bace..siang malam tanpe pikir assigment aku still bace
bile aku bace cerita MUSTAFA KAMAL ATATURK 
sangat menakutkan..
dendam nye pada Islam sangat kuat hanye kerana nak kembalikan adat resam nenek moyang die iaitu
menyembah tuhan mereka
Al-uzza & Al-latta
die sanggup membunuh orang die disekeliling..
lagi buat aku seram seolah2 dunia sedang terbalik...
roda seolah berpusing bile
ape yang diceritakan dalam novel nie nyata berlaku di dunia nyata kini..
(LAHAD DATU)
tamak akan kuasa sanggup gadaikan hak rakyat..
tamak akan kuasa sanggup bunuh membunuh sesama Islam..
Allahuakbar..
bile bace buku nie baru aku tahu betapa kuatnya ISLAM
Next aku baca buku nie..
sedih sangat...
cube la bace dan kenal siapa SINGA ALLAH ini..


3 buku nie aku masih mencari2..
akan aku dapatkan dipasaran..
Insayallah..
terima kasih 
Pak Abdul Latif Talib
 dengan buku nie saya jatuh cinta pada sahabat2 Nabi Muhammad..
sanggup mati syahid untuk mengejar SYURGA Allah.S.W.T..
Amin.





No comments:

Post a Comment