JellyPages.com

Saturday 23 July 2011

im is MASTERCHEF!!

 rancangan masterchef yang aku follow tanpa jemu membakar semangat aku untuk ceburkan diri dalam dunia cheff..expecially bakery...teruja sangat bile tengok profesional peserta yang ambil bahagian...semuanye mempunyai kerjaya yang berbeza...disebabkan minat yang mendalam sanggup diaorang tinggalkan kerjaya asal dan joint masterchef..teruja aku lagi bertambah2 bile malaysia pun da buat rancangan MASTERCHER MALAYSIA..tapi lambat bebeno rancangan tu ditayangkan...


lambang masterchef malaysia yang aku tunggu2 rancangan ini ditayangkan...excited rasenye nak tengok comitment peserta malaysia...adekah mereka lebih hebat dari orang2 barat...adekah mereka lebih profesional...aduuuhhh excited sangat macam aku slah sorang yang mengambil bahagian...

MACARON


MACARON : ni sejenis biskut yang diperbuat dari ground almond, putih telur, gula pasir n pewarna.2 keping shell diletakkan jem atau filling ditengahnye seperti sandwich..bile pandang seronoknye hidup dapat makan macaron yang berwarne warni sambil menikmati minuman sejuk..terkinyam-kinyam filling nie nak makan macaron coklat..bile pandang je da tahu macaron nie manis...mase aku tengok masterchef peserta diuji untuk membuat macaron tower dalam masa yang ditetapkan..kelam kabut aku tengok...tapi seronok rasenye klau aku sendiri ade dalam situasi macam tu...bile kite buat mesti orang nak rase...puas hati bile tengok hasil menjadi dan menarik.. aduhhhh~~~ x tenang hati aku selagi tak mencuba resepi nie... hope sangat sekali mencuba ia menjadi...

SELAMAT BERJAYA~~






No comments:

Post a Comment