JellyPages.com

Sunday 17 July 2011

my HoBies~~


~~kek cekelet manik warne warni~~







aku tak tahu ape name kek aku nie...
ntah kenape tibe-tibe rajin aku nak buat bagi adik-adik makan..
bile buat tu betul-betul aku focus takut bartat and tak jadi...
resepi nie aku amik kat internet.. 
tengok macam melazatkan je terus aku amik paper and copy...
mane barang yang tak de cepat aku pegi beli..
mak aku da tak boleh bantah minat anak die sorang nie...
bile aku kate aku nak, aku tetap nak..
kalau aku buat bende yang betul tak de la cik kiah membantah kan...
bile tengok je kek ni naik pelahan demi pelahan aku lagi bersemangat tok tunggu depan oven panas tu...
family aku yang laen sume dah terbongkang coz dah kekenyangan makan ulam tenggek burung..
sedap tu...
tinggal aku sorang-sorang dok putar telur bagai...
pape pun penat aku sume hilang bile tengok hasil kek ini memuaskan..
cume dekoration je tak seberapa menarik..
tapi bagi orang macam aku yang digelar 'budak baru belajar' aku rase puas hati..
dapat tarik perhatian adik aku yang kehulu-kehilir tunggu kek nie siap..
setiap kali kedapur aku akan bilang cekelet warne-warnie tu..
kalau hilang aku jerit sampai dengar rumah jiran sekeliling..
penat aku buat die orang hanye makan cekelat warne-warnie tu je....
t ade mase aku nak buat lain dari yang lain..
belajar pelahan-pelahan buat dekoration agar nampak menarik~~~~

~~AJA FINGHTING~~

No comments:

Post a Comment